poniedziałek, 3 lutego 2014

POTRAWKA Z CHORIZO I CIECIERZYCY




To moja kompilacja kilku przepisów z sieci – z każdego wzięłam to, co mi pasowało, a usunęłam to, za czym nie przepadam i stworzyłam własną wersję tego hiszpańskiego dania. Moim zdaniem, wyszło bardzo smacznie, ale może ktoś zrobi tą potrawkę i sam oceni?

POTRAWKA Z CHORIZO I CIECIERZYCY

Składniki:
  • Ok. 300 g ugotowanej ciecierzycy lub z puszki (ja paczkę suchej ciecierzycy namoczyłam w wodzie na noc, po czym ugotowałam w osolonej wodzie do miękkości)
  • 1 duża cebula
  • ½ pęczka chorizo (do kupienia np. w sieci Auchan)
  • 2 ząbki czosnku, posiekane
  • puszka (400 g) pomidorów
  • garść suszonych moreli
  • liść laurowy
  • oliwa
  • pieprz, sól
  • spora szczypta suszonego tymianku
  • spora szczypta cynamonu
  • ewentualnie mielone chilli/pieprz cayenne
Wykonanie:

Cebulę kroimy w piórka, chorizo w plasterki, a ciecierzycę – jeśli jest z puszki - odsączamy z zalewy. Na rozgrzaną oliwę wrzucamy cebulę, podsmażamy aż zmięknie. Dokładamy posiekany czosnek i morele, podsmażamy. Wrzucamy chorizo oraz ciecierzycę. Całość zalewamy pomidorami z puszki, dolewając trochę wody, żeby się nam potrawka nie przypaliła. Dodajemy przyprawy i dusimy ok. pół godziny. Ja podałam z kaszą jęczmienną. Smacznego!

Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa

2 komentarze: