sobota, 8 lutego 2014

KOKOSOWE CIASTECZKA Z PŁATKÓW RYŻOWYCH



Zaczęło się od tego, że robiąc porządki w szafce odkryłam nieużyte płatki ryżowe, z którymi młody jadał zupkę w czasach, kiedy jeszcze gotowałam mu osobno, a skończyło się na tym, że doszłam do wniosku, iż nie rozumiem upodobań kulinarnych moich dzieci. Od tych ciasteczek po prostu nie mogły się oderwać, mimo że często ignorują dużo smaczniejsze – oczywiście moim zdaniem – wypieki. Ale ponieważ „the proof of the pudding is in the eating”, to u mnie w domu te ciasteczka zdały test na 100%. Przepis znalazłam tutaj.

KOKOSOWE CIASTECZKA Z PŁATKÓW RYŻOWYCH

Składniki:

    1 szklanka płatków ryżowych błyskawicznych
    1/2 szklanki wiórek kokosowych
    3 łyżki mąka
    1/2 szklanki cukru
    2 szt jajka
    1 łyżka miodu

Białka oddzielamy od żółtka. Białka ubijamy z cukrem na sztywna pianę. Żółtka ubijamy z miodem. Płatki ryżowe rozdrabniamy (ja zrobiłam to w malakserze) i mieszamy z wiórkami kokosowymi. Dodajemy mąkę i ubite żółtka i białka. Mieszamy. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Na papier wykładamy łyżką ciasto. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180ºC i pieczemy ok. 15 min. Smacznego!


Kokosowo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz