czwartek, 11 listopada 2010

ZUPA ZBOŻOWA


Przepis inspirowany książką „Kuchnia Wegetariańska”, którą na początku lat 90-tych dostałam na urodziny od przyjaciółki – byłam wtedy wojującą wegetarianką. Z wegetarianizmem (chwilowo?) się rozstałam, ale z książką wręcz przeciwnie – ostatnio odkrywam ją na nowo. Zmiany które wprowadziłam, to zamiana ziarna jęczmienia na pęczak oraz dodatek warzyw, które lubię przemycać w każdej niemal zupie. Przepis zgłaszam do akcji "Jedzmy kaszę".

ZUPA ZBOŻOWA

Składniki:

50 g pszenicy
50 g pęczaku
50 g czerwonej soczewicy
2 ziemniaki
1 spora cebula
1 spora marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
2 litry rosołu lub wywaru z warzyw
1 łyżka oleju
po szczypcie suszonego majeranku, tymianku i rozmarynu
2 łyżki posiekanego szczypiorku i ewentualnie natki pietruszki
sól, pieprz, ewentualnie Vegeta bez glutaminianu sodu

Wykonanie:

Pszenicę opłukać i namoczyć na noc. Rano ugotować w osolonej wodzie. Ugotować także pęczak. Cebulę posiekać, resztę warzyw również posiekać lub zetrzeć na tarce. Cebulę podsmażyć na rozgrzanym oleju, wraz z marchewką, selerem i pietruszką oraz suszonymi ziołami dodać do gorącego rosołu/wywaru. Po kilku minutach dorzuć ziemniaki i soczewicę. Gotować do miękkości. Dodać pszenicę i kaszę, doprawić solą i pieprzem, zagotować, wyłączyć gaz i posypać zieleniną. Smacznego!

3 komentarze:

  1. strasznie fajna ta zupa. bo takiej wersji 'kaszowej' to ja jeszcze nigdy nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna zupa. Podobną popełniłam w tym tygoniu i też pomieniłam, tylko, że ryż i też na pęczak. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie się zapowiada! takiej nigdy nie jadłam, ale myślę, że bardzo by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń