poniedziałek, 14 czerwca 2010

MLECZNA JAGIEŁKA NA ŚNIADANIE


Kasza jaglana to ponoć najzdrowsza z kasz, ale mi długo wydawała się też najmniej smaczna. Ponieważ jednak ostatnio od kilku osób usłyszałam opinię, że jagły są pyszne, postanowiłam dać im jeszcze jedną szansę - okazało się, że słusznie. Tak przygotowana kasza jaglana to świetna alternatywa śniadaniowa dla owsianki. Konieczne jest tylko porządne przepłukanie kaszy, żeby pozbawić ją goryczki. Polecam.

MLECZNA JAGIEŁKA NA ŚNIADANIE

Składniki (porcja dla dwóch osób):

2/3 szklanki kaszy jaglanej
1,5 szklanki mleka
niewielka szczypta soli
cukier do smaku
bakalie (u mnie podprażone na suchej patelni płatki migdałów, rodzynki i żurawina), ale chyba nawet lepsza jest z pokrojonym na kawałeczki jabłkiem, rozprażonym na patelni z odrobiną wody i posypana cynamonem.

Wykonanie:

Kaszę przepłukać na sitku najpierw zimną wodą, następnie przepłukać jeszcze raz obficie wrzątkiem (ja potem jeszcze raz przepłukałam zimną wodą). Przełożyć do garnka z podwójnym dnem (takiego do gotowania mleka), dodać sól, zalać mlekiem i zagotować. Zmniejszyć ogień i zostawić na malutkim gazie, żeby kasza wchłonęła mleko i całkowicie zmiękła (nie mieszać). Przełożyć do miseczek, posypać cukrem i bakaliami lub dodać rozprażone jabłko z cynamonem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mam w domu fana owsianki...chyba spróbuję manewru z jaglaną ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jadłam raz.. może dwa. juz nawet nie pamiętam smaku. ale lubię wszystkie kasze. i lubię takie śniadania.

    OdpowiedzUsuń