czwartek, 6 maja 2010

ŚWIDERKI SEROWE



Doskonały przepis, na który trafiłam zupełnie przypadkiem. Był w jakiejś gazetce z przepisami, ale zupełnie nie zwróciłam na niego uwagi. Po jakimś czasie okazało się jednak, że mam nadmiar prawdziwego wiejskiego białego sera i szukałam jakiegoś przepisu na spożytkowanie większej jego ilości, a nie chciało mi się już lepić pierogów. Wtedy mój wzrok przyciągnęły świderki serowe i okazały się strzałem w dziesiątkę - smakowały wszystkim, którzy się na nie załapali.

ŚWIDERKI SEROWE

Składniki:

30 dag mąki + mąka do podsypywania
25 dag sera białego (najlepiej twaróg półtłusty)
10 dag cukru
10 dag masła
mały cukier waniliowy
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka mleka
mak lub sezam jako posypka

Wykonanie:

Biały ser zmiel lub przeciśnij przez praskę. Dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem, cukier, cukier waniliowy i miękkie masło. Jajko (jeśli jest duże) roztrzep w misce i dolej do reszty składników, zostawiając ok. 1/3 do posmarowania. Jeśli jest małe dodaj całe - świderki możesz posmarować samym mlekiem. Ze wszystkich składników zagnieć ciasto, rozwałkuj je podsypując mąką na grubość ok. 0,5 cm, potnij nożem na paski. Każdy pasek skręć kilka razy, aby nadać im kształt wiertła. Resztkę jajka rozmieszaj z mlekiem i posmaruj paluszki. Posyp makiem lub sezamem.

Wstaw piekarnika nagrzanego do 180ºC i piecz 15-20 minut. Uwaga - cienkie paluszki łatwo się przypalają, więc trzeba pilnować piekarnika. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz