czwartek, 6 maja 2010

PILAW Z KURCZAKIEM, MORELAMI, GROSZKIEM I ŻURAWINĄ




Przepis znaleziony na blogu Pieprz czy Wanilia. Pilaw mi smakował, bo lubię połączenie mięsa i owoców, słodkiego i wytrawnego. Do składników można podejść dość elastycznie - jeśli nie macie w domu kolendry, kuminu i kurkumy (choć można je bez problemu dostać w większych supermarketach), użyjcie po prostu curry. Świeża kolendra też jest już do dostania (w doniczkach), ale możecie użyć w jej miejsce natki pietruszki, lub po prostu pominąć. Ja podałam ten pilaw z sałatką z roszponki (a raczej po prostu z roszponką - tylko umytą i wysuszoną) i bardzo mi ten zestaw pasował. Roszponkę można zastąpić zwykłą sałatą lub podać sam pilaw bez dodatków.

PILAW Z KURCZAKIEM, MORELAMI, GROSZKIEM I ŻURAWINĄ
Cytuję za Małgosią, z małymi uwagami:

1 pierś z kurczaka
1 nieduża cebula, drobno posiekana
3 łyżki oliwy lub ghee
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka mielonego kuminu
1 łyżeczka utartych ziaren kolendry
¼ łyżeczka kurkumy
ok. 70g suszonych moreli – pokrojonych w plasterki
1 szkl. brązowego ryżu basmati (dałam brązowy ryż jaśminowy, ale można też dać biały ryż paraboiled)
ok. 2 szkl. bulionu warzywnego lub drobiowego (dałam warzywny)
garść suszonej żurawiny
1/3 szkl. mrożonego zielonego groszku (dałam 1/2 szklanki)
sól, pieprz do smaku
garść uprażonych na suchej patelni orzeszków piniowych (pominęłam)
garść posiekanych liści kolendry (ew. natki pietruszki)

Pierś z kurczaka umyć, osuszyć, pokroić w większą kostkę. W garnku lub głębszej patelni rozgrzać oliwę – smażyć kawałki kurczaka, aż się zetną z wszystkich stron. Dodać poszatkowaną cebulę – smażyć średnim ogniu ok. 1-2 min. Dodać znieciony przez praskę czosnek, kumin, kolendrę i kurkumę – smażyć krótką chwilę. Wrzucić ryż – mieszając smażyć, aż ryż lekko się zeszkli. Zalać bulionem i dusić pod przykryciem, aż ryż będzie prawie miękki. W razie potrzeby podlać dodatkowym bulionem lub wodą. Dodać morele, żurawinę i mrożony groszek (może być prosto z zamrażalnika). Znów dusić pod przykryciem, aż cały płyn wyparuje. Zdjąć z ognia, posypać listkami kolendry i orzeszkami piniowymi. Z przepisu wychodzą 2-3 porcje. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz