piątek, 21 maja 2010

PIERNIK Z PRZECIEREM JABŁKOWYM


Przepis z gazety "Moje Gotowanie". Mam go już od ładnych paru lat i zawsze do niego wracam. Ma dwie istotne zalety: po pierwsze smakuje wspaniale (uwaga: zdecydowanie odradzam zamianę mieszanki cynamonu i goździków na przyprawę do piernika), po drugie nie zawiera jajek, co jest istotne jeśli ktoś jest na nie uczulony. Na dowód tego, jak smaczny jest ten piernik, przyznam się, że kiedyś udało mi się go upiec z zakalcem (naprawdę nie wiem dlaczego, bo piekłam go wiele razy i zawsze wychodził), ale mimo to goście zjedli go do ostatniego okruszka.


PIERNIK Z PRZECIEREM JABŁKOWYM

Składniki:

1½ szklanki gęstego przecieru z jabłek
2/3 szklanki cukru (lub ½ szklanki fruktozy)
½ kostki masła
łyżeczka zmielonych goździków
łyżeczka cynamonu
½ łyżeczki soli
2 łyżeczki sody
2 łyżki miodu
2 szklanki mąki (u mnie pół na pół pszenna i orkiszowa)
bakalie: garść orzechów, garść rodzynek

Wykonanie:

Przecier wymieszać ze stopionym masłem, następnie dodać cukier, sól oraz miód. Mąkę wymieszać z sodą i przyprawami, dodać do składników mokrych. Wszystko wymieszać, dosypać bakalie. Wszystko dokładnie zmiksować. Przełożyć do przygotowanej formy (u mnie 20x20cm). Piec godzinę w 180˚C (do suchego patyczka wbitego w środek ciasta).

1 komentarz:

  1. Bardzo dobry piernik, super ciasto dla osób na diecie bezmlecznej i bezjajecznej

    OdpowiedzUsuń