czwartek, 22 lipca 2010

LODY JOGURTOWE


Od kilku dni jestem dumną posiadaczką maszynki do lodów. Zaczęłam od lodów na mleku kokosowym, a te poszły na drugi ogień. Przepis znaleziony tutaj. Lody są banalnie proste w wykonaniu, a wychodzą bardzo lekkie, właściwie to coś z pogranicza lodów, a mrożonego jogurtu. Pozostawione na dłużej w zamrażalniku twardnieją.

LODY JOGURTOWE

Składniki

350 g jogurtu naturalnego (najlepiej gęstego, jak grecki, i NIE light)
125 ml śmietanki (w oryginalnym przepisie było tylko „cream” – ja dałam 30%)
1/4 szklanki (50 g) cukru (u mnie ksylitol)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub cukier waniliowy) albo 150 g świeżych owoców

Wykonanie:

Jeśli robimy wersję owocową, to zaczynamy od umycia, obrania i ewentualnego wypestkowania owoców, oraz ich zmiksowania. Masę owocową łączymy z cukrem i zostawiamy na godzinę. Łączymy jogurt ze śmietaną, dodajemy owoce (lub wanilię, jeśli robimy wersję podstawową). Mieszankę wlewamy do maszynki do lodów i postępujemy według instrukcji producenta.

5 komentarzy:

  1. mniam. kiedys moze i ja sprawie sobie taka maszyne..;D

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. smak jogurtowy z wiśniami to jeden z moich ulubionych, na takie lody ja się chętnie piszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja planuję kupic maszynę na następne lato, bo to mam tak zakręcone, że nie miałabym kiedy kręcic lodów :) Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zachęcająca porcja! poproszę...

    OdpowiedzUsuń
  5. zazdroszczę Ci takich lodów
    ja nie mam maszynki, ale staram się radzic sobie też i odrobinę ochłody serwowac..

    OdpowiedzUsuń