niedziela, 28 kwietnia 2013

ŁATWY CHLEB PSZENNO-ŻYTNI na drożdżach


Przyjemny chlebek - nie trzeba się napracować z wyrabianiem ciasta, ale trzeba go przygotować dzień wcześniej. Na zdjęciu w Pracowni Wypieków, skąd zaczerpnęłam przepis, wyglądał inaczej niż mój - ma zdecydowanie większe dziury. Na dolnym zdjęciu ten sam chlebek, ale z podmianą części mąki pszennej na razową.

ŁATWY CHLEB PSZENNO-ŻYTNI na drożdżach

100 g mąki żytniej (użyłam pełnoziarnistej)
300 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki soli
2 gramy świeżych drożdży
250 ml wody

Wszystkie składniki wymieszać w misce. Przykryć i zostawić na 12-18 godzin. Keksówkę o długości 26-30 cm wysmarować olejem, wysypać otrębami żytnimi. Przełożyć ciasto, wierzch oprószyć mąką, odstawić do wyrastania (ciasto powinno wypełnić formę do pieczenia w czasie 30-60 minut). Piekarnik rozgrzać do 230ºC. Na dno wsypać 1 szklankę kostek lodu (nie miałam lodu, więc dałam garnek z wodą). Wstawić wyrośnięty chleb (można jeszcze posypać ziarnami). Po 10 minutach, zmniejszyć temp. do 210 st C i dopiekać kolejne 30-40 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz