sobota, 29 grudnia 2012

KOLOROWE KWADRATY Z WARZYWAMI




Ciepłe danie lub imprezowa przekąska na zimno – sami możecie wybrać w jakiej formie podać ten napakowany warzywami omleto-placek. Mój mąż wolał na ciepło, mi smakowało również na zimno. Z tej ilości wychodzi naprawdę sporo, więc jest to świetna przekąska na imprezę dla większej ilości osób, szczególnie, że atrakcyjnie wygląda. Nie pamiętam już skąd zaczerpnęłam oryginalny przepis, ale można go też znaleźć tutaj.

KOLOROWE KWADRATY Z WARZYWAMI

Składniki:

50 g drobnego makaronu
3 niewielkie cukinie (ja teraz dałam 1 cukinię i ok. 400 g dyni)
2 niewielkie marchewki
2/3 szklanki ugotowanej kukurydzy (może być z puszki)
mały pęczek dymki
1 papryka (najlepiej czerwona)
1 szklanka mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
¾ szklanki startego sera żółtego
4 jajka
½ szklanki mleka
¼ szklanki oleju
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka octu (dałam balsamiczny)
sól, pieprz, ostra papryka

Wykonanie:

Makaron ugotować, odsączyć, wystudzić i – jeśli są to np. małe niteczki – pociąć na kawałki.
Cukinię (i ewentualnie dynię), kukurydzę oraz marchewki zetrzeć na tarce i odcisnąć na durszlaku z nadmiaru płynu. Wymieszać mąkę z proszkiem, dodać starty ser, makaron i warzywa. W osobnym naczyniu spienić jajka z mlekiem, sosem sojowym i octem, dodać do reszty, przyprawić i wymieszać. Dużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć do niej ciasto, wygładzając powierzchnię łyżką. Piec ok. godziny, aż cała powierzchnia placka będzie ścięta i przyrumieniona. Lekko wystudzić przed podaniem na ciepło lub podawać na zimno, pokrojone na większe lub mniejsze kawałki. Świetnie nadają się na przekąskę imprezową lub na piknik; można je też spakować do pudełka na drugie śniadanie. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz